زمین – به زمین نشستن آسمان همراه مازندران

زمین – به زمین نشستن: آسمان همراه مازندران هواشناسی آسمان مازندران هواشناسی مازندران آسمان صاف آسمان صاف تا نیمه ابری

گت بلاگز اخبار اجتماعی کشته شدن بیش از 220 هزار ایرانی در 10 سال اخیر در جاده‌ها

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: لااقل بابت شروع سال هم که شده است بیاییم تلاش کنیم بی‌احتیاطی در رانندگی روز عیدی ما را عزادار عزیزان‌مان نکند، منازل خانه‌تکانی شده

کشته شدن بیش از 220 هزار ایرانی در 10 سال اخیر در جاده‌ها

کشته شدن بیش از 220 هزار ایرانی در 10 سال اخیر در بزرگراه ها

عبارات مهم : زندان

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: لااقل بابت شروع سال هم که شده است بیاییم تلاش کنیم بی احتیاطی در رانندگی روز عیدی ما را عزادار عزیزان مان نکند، منازل منزل تکانی شده است ما را جایگزین میزبانی از مهمانان نوروزی به محل برگزاری ختم های حزن انگیز تبدیل نکند. .

به گزارش ایسنا، سیداسدالله جولایی در آیین تجلیل از خیرین حبس زدای استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر آمار چندین برابری مصدومان، تنها در مدت ده ماهه سال جاری، نزدیک به 14 هزار ایرانی در پی تصادفات رانندگی جان باخته اند. اتفاقی که از سال 84 تا کنون به عنوان یک معضل بزرگ مطرح و تمامی تلاش ها جهت کم کردن آن به کار گرفته شد تا آمار کشته های بزرگراه ای نه این که کنترل صد در صدی شود، بلکه اعلام اعداد تلفات در کنار نام کشور صاحب تمدنی چون کشور عزیزمان ایران بتواند بگنجد و لااقل نام بلند آوازه این کشور اسلامی و باستانی در شمار چند کشور انگشت نمای جهان، در تعداد بالای کشته های ناشی از تصادفات خونبار قرار نگیرد.

وی ادامه داد: نه فقط در بحث تصادفات بلکه از آن جا که متاسفانه همه ارزیابی ما در هر امری منوط به ارایه آمار محدود شده است و معیار کنترل یا پایین آمدن شاخص یک معضل اجتماعی یا اقتصادی حتی به افتادن یک دهم درصد با عنوان توفیق در کم کردن پرسشها مطرح می شود، ولی در میان این اخبار و این دست تبلیغات نخ نما چه کسی است که نداند و برایش روشن نباشد که نه تنها متولی دلسوزی وجود ندارد، بلکه در بعضی مجموعه ها مسئولین متقلبی هستند که جهت نمونه در ازای کم کردن 4 دهم درصدی آمار تلفات رانندگی امسال نسبت به سال 95 که حتی به یک درصد هم نرسیده، با اقتدار و اعتماد به نفس غیرقابل وصفی جار می زنند که خرسندند در سالی که گذشت، نه تنها زیاد کردن تلفات نداشتیم بلکه آمار تصادفات منجر به فوت کم کردن هم داشته هست. الله اعلم!

وی تصریح کرد: اگر جمعی از مسئولین این گونه به بیان واقعیت ها اشتغال دارند، شاید این اقدام صورت دیگری هم داشته باشد، آن هم این که واقعا جسارت کافی جهت بیان این حقیقت را ندارند. اینکه در ده ماهه امسال بیش از 10 هزار نیروی انسانی در بزرگراه های کشور در شکل و شمایل دلخراشی نیست شده است اند کار آسانی نیست. نه در بیرون شهر که بالتبع سرعت مجاز خودروها به مراتب زیاد و راه ها و پیچ های خطرناک تری جهت وقوع یک جادثه وجود دارد، بلکه در همین خیابان ها و بزرگراه های پایتخت فوت 1043 تهرانی در پی تصادفات رانندگی ثبت شده است هست. شهری که جالب است با دوربین های متعدد و دقیق نیروی انتظامی، در فاصله های کمی نسبت به هم تحت کنترل دقیق و نظارت 24 ساعته ماموران نیز قرار دارد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از بهمن سال 57 تاکنون افزون بر هفده هزار شهید ترور، در عرصه خارجی نیز همواره با تهدیدات مکرر کشورها و گروهک های تا بن دندان مسلح درگیر بوده، ولی در دامنه این مبارزات مقدس که از شام تا کشمیر کشیده شده است جالب است درون میدان نبرد و در طول عمر چهل ساله نظام، ما به اندازه ای که در دهه اخیر در مسیر بزرگراه ها کشته داده ایم در جبهه های جنگ جانباخته و جانباز نداریم.

وی بیان کرد: عنوان مصدومیت های پرهزینه و ایراد جراحت های سطحی یا عمیق تصادفات به کنار، مایه شرمساری است ولی حقیقت دارد که بگویم تنها در 10 سال اخیر بیش از 220 هزار هموطن ایرانی نه در عرصه جنگ های داخلی و برون مرزی، نه بوسیله عداوت جنگی و این ابزارهای کشتار جمعی، بلکه در مسیر بزرگراه های شهری و بین شهری ما جان خود را از دست داده و آمار دور از باوری را در سطح بین المللی ثبت و ضبط کرده اند.

وی اظهار کرد: فراموش نکنیم این اعتراض بدنبال نگاهی مطرح می شود که حتی یک کشته در پی تصادفات رانندگی هم جهت کشوری با این سابقه نیک تاریخی زیاد هست. نگاهی که از مشاهده اوضاع نابسمان یک خانواده در پی از دست دادن عزیزان ارزش در سانحه رانندگی نشات گرفته و با تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب به عنوان یک الویت شدت یافتن پیدا کرده هست. جالب است در این حوزه مقام عظمی ولایت در جمع فرماندهان نیروی انتظامی به صراحت بیان داشتند «هرچند تعداد تلفات بزرگراه ای کم کردن یافته ولی آمار تصادفات همچنان بالاست». به زعم ایشان به کشته شدن حتی یک ایرانی در مسیر بزرگراه ها نباید راضی بود.

جولایی تاکید کرد: در این بین نباید از تلاش های مامورین خدوم نیروی انتظامی در کم کردن تصادفات رانندگی غافل بود. در بررسی تلفات دهه اخیر می بینیم با تجهیز بزرگراه ها به ابزارهای به روز و زیاد کردن ضابطین امنیت عمومی جهت کنترل حداکثری مسیرهای مواصلاتی، تعداد کشته های تصادفات رانندگی از 28 هزار نفر در سال 85 به کمتر از 16 هزار فوتی در سال 95 تقلیل یافته هست. این کارها را قدردانیم.

وی ادامه داد: علاوه بر ترسیم اهداف تعیینی از سوی بیمه مرکزی و همچنین بعضی الزامات پنهان قانونی، هزینه های ناشی از تامین خسارت ها اعم از مالی و جانی ایجاب می کند در شرایط فعلی که شاهد زیاد کردن چند برابری قیمت دیه هستیم، شرکت های بیمه گر در کنار رسالت مهم خود بخشی از درآمد خود را صرف انجام کارها فرهنگی و آموزشی نمایند تا با محوریت نهادینه کردن رعایت قوانین به ظاهر راحت به سهم خود از بروز بسیاری وقایع تلخ با هزینه های گزاف پیشگیری کنند.

وی اعلام کرد: با نشانه کم کردن جمعیت کیفری زندان های کشور در سالی که گذشت مسئولین ستاد دیه و بیمه مرکزی طی جلساتی که داشتند، توافق کردند با توجه به رویکرد حبس زدای قانون بیمه اضطراری شخص ثالث کارها عاجل را در جهت آزادی 600 راننده بدهکار دیه حال حاضر زندان های کشور ساماندهی کنند که در این راستا طبق آخرین آمار استخراج شده است عدد محکومان دیات فوتی و جرحی خوشبختانه به 400 محبوس رسیده و امید است تا آخر سال روند آزادی مابقی محکومین با قید فوریت پیگیری شود.

مدیرعامل ستاد دیه افزود: جهت همین منظور طبق هماهنگی به عمل آمده با شرکت زندان ها مقرر شده است است نمایندگان ستاد دیه و صندوق تامین خسارته های بدنی ضمن بازدیدهای زیاد از زندان ها، تا پیش از اعلام قیمت تازه دیه با شناسایی بدهکاران دیات رانندگی زمینه آزادی این افراد را در روزهای پیش رو، فراهم نمایند.

کشته شدن بیش از 220 هزار ایرانی در 10 سال اخیر در جاده‌ها

واژه های کلیدی: زندان | کنترل | ایرانی | بزرگراه | تصادفات | رانندگی | نیروی انتظامی | نیروی انتظامی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs